Holdin' On To Life

Jag visste inte att jag var sån

Kategori: dagbok!?

När jag kom hit (till Österrike) så hade jag ju tänkt mig att filma en massa med min actionkamera. Så jag tömde alla videos och bilder på SD-kortet, laddade batterit 100% fullt, packade ner vattenhuset och uppdaterade hela kameran. Perfekt! :D 

Men så kom jag till Österrike och insåg att jag glömt en skruv!! En enda skruv som förstör allting. Den skruven som behövdes för att ens kunna fästa kameran på hjälpen. Oh my!


Men som tur var så hittade vi en affär redan första dagen där dem sålde GoPro's och tillbehör. Tyvärr så kunde man inte enbart köpa en skruv. Haha det kan jag i och för sig förstå xD. 

Paketet kostade en del så det blev många besök och samtal med killen i affären då de inte hade den modellen på kamera som jag hade. Till slut så löste det sig i alla fall. Vi fick kollar så att den skruven skulle passa, så efter en del "åh", "och" samt "men" så ficka jag i alla fall köpt min skruv.

När jag sedan kom till hotellet insåg vi att en del av fästet hade ramlat av i backen när jag vurpat och så på nytt så kunde jag inte använda kameran... Det var sån tur att jag köpte just hela paketet då den där andra saknade pusselbiten ingick! :D

Igår blev det alltså mycket filmning och idag blev det inte mycket till film av olika anledningar. Dels så var det dimmigt, batterit var näst intill slut och minnet var, och är (ska rensa), typ fullt. Suck! 

Trodde inte att jag var så slarvig men tydligen så är jag det med tanke på allt jag slarvatbort och glömt senaste tiden... en liten lista på de saker som jag glömt och de saker jag nu längre inte äger. ;) Inte egentligen intressant att läsa listan så skippa om ni orkar... ;) :D

1. Minneskortet till systemkameran
2. Skruv till actionkamera
3. Högra tumvante
4. Strumpor
5. Fäste till actionkamera 
6. Mobilen

Allt detta under de senaste tre dagarna. :S Kanske är jag lite slarvig ändå :O


Idag åktes det i princip bara offpist. Det finns inget härligare än pudersnö under brädan! :D Inget fel på att ha det under sig eller i jackan heller o man kört hårt. :D



Hittade en cool hängbro över ett stup. Var bara tvungen att gå ut och kolla in utsikten. :D

Hot*life

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: