Holdin' On To Life

Bullshit

Kategori: dagbok!?

Bullshit, det är något som finns överallt på hela jorden och det är svårt att inte ta åt sig ibland. Du har säkert sett någon taskig kommentar på youtube, Facebook, Twitter eller någon annan socialmedie sida. Iaf så vet jag att jag har det. 

På internet är det, som dem säger, så lätt att skicka iväg någon skittaskig kommentar bara genom ett klick. Dem som säger detta råkar även ha rätt i den meningen. Det är fruktansvärt lätt att bara skicka iväg en mening via datorn. Vad tar det? Kanske tre sekunder att skriva och en halv sekund att skicka iväg. Men på den lilla stunden kan man även göra någons dag till ett helvete. 

Goda kommentarer kan fastna i huvudet ganska lätt. Men en dålig kommentar fastnar definitivt i huvudet varje gång. Det är svårt att bara stöta bort skitsnack och sortera ut det ur systemet eller göra det till något positivt. 

Tänk att någon kommer fram till dig och säger "va' fin tröja du har idag". Hur länge kommer du ihåg just dem sekunderna? Jag är säker på att du har fått den kommentaren. Hur länge kom du ihåg den stunden, exakt det ögonblicket? Inte så jättelänge eller? Nu, tänk dig att du får denna kommentaren "Shit va ful tröja du har, har du köpt den på en soptipp eller?" Hur många gånger skulle du använda den tröjan efter det? Ingen? Eller jo kanske. Det är för att den kommentaren kommer att sitta som klistrad i ditt bakhuvudet under en lång lång tid efter men tillslut kommer den att försvinna. 

Din hjärna, och alla andras, fungerar så. Vi vill förbättra oss. Du är aldrig riktigt riktigt nöjd med allting. Det är därför som du lättare snappar upp det dåliga, för att kunna förbättra dig och ändra på det som inte är perfekt. Det som är perfekt däremot är vi inte tacksamma för på samma sätt då vi redan har det. 

Hur ofta tänker du att du har det perfekta livet när du sitter och äter dina favorit flingor? Och hur ofta tänker du att ditt liv är dåligt när du inte kan köpa allt du vill ha? Hur ofta har du tänkt att ditt liv kunde varit mycket bättre?

Det jag brukar försöka göra, och det är en hel löjlig grej, är att låtsas att jag har en sköld där orden studsar emot och ner på golvet. Sedan i min hjärna plockar jag upp orden och meningarna och sorterar dem in till skithögen, som jag bara kastar bort, och det-här-borde-jag-fundera-över-högen. Jag vet att det är löjligt men det hjälper lite och då är det kanske värt att löjla sig ibland... eller? Dessutom så är det ingen som ser hur jag tänker mig det


Ps: Inga dåliga kommentarer på detta! Aldrig har ni skrivit det heller, TACK! :D, men säger det för att detta inlägg var nog hittills det svåraste att skriva! :Ds

Hot*life

KOMMENTARER:

  • FrökenTV, bloggen om tv och film säger:
    2014-02-14 | 13:41:52
    Bloggadress: http://efji.blogg.se/

    bra inlägg måste jag säga.. Enkelt att göra något på andra sidan skärmen, många gånger skulle dem personerna antagligen aldrig göra samma sak irl.

    Svar: Tack :D håller helt med!
    Alinde

Kommentera inlägget här: