Holdin' On To Life

höga tider

Kategori: dagbok!?

Är du en party pingla? Jag kan ju säga att den största delen av mig inte är det. Jag kan nästan ibland tycka tvärtom. För mig blir det nästan bara jobbigt att gå på kalas och fester, tyvärr. 

Anledningararna till det är att jag hatar att bestämma vad jag ska ha på mig på kalas och fester. Jag vet inte riktigt varför, men det är någonting som har följt med mig hela livet. 

När jag var mindre hatade jag att ha klänning på mig (nu tycker jag det okej om det är nödvändigt), även kjol och paljetter, volanger och i stort sett sånt som man kallar för tjejigt. 

På min mammas 45-årskalas vägrade jag ha något annat än linne och shorts (7 år) Och på hennes 50-årskalas (jag var ca. 12 år) så vägrade jag ha klänning men den gången blev det iaf en snygg blus med ett par snygga byxor. 

Senare så började jag få en egen stil och vad jag än tog på mig som jag tyckte va snyggt tyckte min mamma inte alls om.  Så inför varje fest kom alltid den där lilla kommentaren (även när jag inte frågade om det) som kunde låta ungefär "har du ingen annan blus?". Och varje gång blev kag lika skit förbannad på henne. Det var till och med någon gång som hon sa "ska du verkligen ha på dig det där? Det var riktigt fult.", lika irriterande det. 


Såhär några år efter så har båda accepterat att vi har olika stilar. Hon har sin stil (som jag inte alltid tycker är helt 100%) och jag har min som hon inte alltid tycker är helt 100%. 

Ni kanske tycker att det är roligt att välja kläder och ha er. Jag däremot... NEJ, NEJ och nej. Fast på ett sätt är det bra för jag har inte direkt några allt för höga förväntningar på mig var det gäller kläder på fester. För alla som känner mig vet om mitt problem. Så sköönt! 



KOMMENTARER:

  • EMMAWHO säger:
    2014-02-10 | 10:12:57
    Bloggadress: http://emmawho.se

    Skönt att folk kan ha olika stilar ändå. Vore ju himla tråkigt om alla var likadana!

    Svar: Ja eller hur!! :D :D
    Alinde

  • Tess säger:
    2014-02-10 | 10:46:09
    Bloggadress: http://tessvonolsson.blogg.se

    Gillar att gå ut o träffa vänner , men att festa är verkligen inte högt på gilla-listan! Men du , det är så kul , jag startade en NY tävling på bloggen igår , Veckans Blogg! Det är väldigt Simpelt och vinnaren blir Länkad på startsidan där det dagligen kommer in nyfikna läsare :)

    Svar: Skööj att höra att någon annan inte heller har det som topp etta! :D och jag kanske joinar din NYA tävling :D
    Alinde

  • VERONICA - modeblogg säger:
    2014-02-10 | 15:52:29
    Bloggadress: http://glossfashion.com/vveronicas/

    Du skriver väldigt intressant och bra! Kul att läsa med andra ord :) Kram

    Svar: Taack så sjukt mycket! Blir såå glad att höra det! :D :D
    Alinde

  • Tess säger:
    2014-02-10 | 20:29:45
    Bloggadress: http://tesswaltenburg.blogg.se/

    Superfint collage! :) Kram

    Svar: Tackar :) kram
    Alinde

Kommentera inlägget här: