Holdin' On To Life

Nu ska jag lära er...

Kategori: dagbok!?

Eller köra och lära... kanske mer ge förslag på hur man uppför sig i backen. D.v.s att jag nu ska dela med mig av saker som jag stör mig på som folk gör i fjällen.

1. Ingen kontroll
Så det första handlar om dem som ibte alls har någon som helst kontroll över sina stavar i lift kön. Denna bilden kan man ju tro är fejkad men det lovar jag att den inte är!

2. Stopp där
De som sätter sin stav för att stoppa en när dem tränger sig före fram till kortläsaren. Eller så gör man det inte med mening men då kopplas det till "1:an", ingen kontroll.

3. Snabbare tack!

Sånna som liksom försöker putta fram en genom att antingen ställa sig på ens skidor/snowboard så att man ska dra fram den eller genom att lätt putta till skidorna/snowboarden var annan sekund. Oftast så kan man inte ens flytta sig längre fram. Så jag livgardist att det ändå inte kommer att gå snabbare!

4. Sick-sack ska det vara
(Förlåt det går liksom ibte riktigt att ta en bild på denna tydligt...)
Människor som på transportsträckor tar upp HELA vägen och åker sick-sack så att dem so kommer bakom inte kan åka förbi. Jag stör mig extra på detta då jag åker snowboard och måste spänna upp och sparka mig fram för att sedan spänna fast mig igen efter ett par meter.

5. Sällskaps sjukan
(Bilden blev inte för tydlig...)
När dem stora sällskapen på transportsträckor vill åka på en linje bredvid varandra. Alltså så kan man inte heller här åka förbi. Ni kan snacka, men helst efter att dem som vill åka har åkt förbi. 

Det här var dem sakerna som jag oftast stöter på och som jag ofta blir en aning irriterad på. Så snälla snälla försök att undvika dessa saker så skulle världen inte ha några problem!

Hot*life

KOMMENTARER:

  • Amanda Ahman säger:
    2014-02-12 | 14:37:57
    Bloggadress: http://amandaahmans.blogg.se/

    kul:)

    Svar: Haha mm... :)
    Alinde

  • elin stridh säger:
    2014-02-12 | 16:01:15
    Bloggadress: http://elincecilia.com/

    bloglovinbyte? :D

    Svar: In just nu. Allting är lite huller om buller för tillfället och krånglar men hör av mig i såna fall när allt fixat sig!! :D Fin blogg du har! :)
    Alinde

  • Josefine Andersson säger:
    2014-02-12 | 16:02:20
    Bloggadress: http://typjosefiine.blogg.se/

    sv: Uuuunderbara! Och insåg just att jag glömt länga upp receptet.. får komma inom kort! :]]

    KRAM

    Svar: Haha längtar ;) :)
    Alinde

  • Josefine Andersson säger:
    2014-02-12 | 16:50:58
    Bloggadress: http://typjosefiine.blogg.se/

    sv: Farmor och pappa är världens bästa på att laga mat - så jotack, det var den! Och linnet - herre vad jag älskar't! Kommer från Stronger.se [som jag snart börjar blogga för] :D
    KRAM

Kommentera inlägget här: