Holdin' On To Life

En STOR besvikelse

Kategori: dagbok!?

Imorse raggades då Liseberg, framförallt Helix! 

När jag stod i kön till berg-och-dal-banan trodde jag verkligen att jag skulle dö. Tyvärr så kände jag mig väldigt väldigt levande efter åkturen på ca. 30 sekunder. För mig nådde Helix verkligen inte upp till förväntningarna. De var bara första backen som pirrade lite lite. Resten av tiden var jag superrädd för det jag trodde skulle komma, men som då aldrig kom. 

Största anledningen till att den inte var så bra var att den aldrig fick upp farten och när den väl samlade fart så tappade den all farten i uppförsbackarna. D.v.s. att istället för att ha hög fart och få ännu högre så fick den hög fart, tappa all fart för att sedan långsamt få upp farten igen. Det blev alltså inte något riktigt åk. Dock tycker jag att den var skön och fläktande. Men som sagt, det tog mer kol på mig att se Helix åka än vad det tog kol på mig att faktiskt åka den.




Hot*life

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: