Holdin' On To Life

Coolaste blommorna!

Kategori: dagbok!?

Dem är blommorna upptäckte jag för några veckor sedan när jag bara surfade runt lite. Var tvungen att kolla upp dem och nu tänkte jag dela den fantastiska upptäcker med er!
 
Det speciella med dem här blommorna är att dem bara växer under en enda dag. Från tiden då soluppgången på börjat sin vandring till att solen gått ner över bergen så har dem här blommorna genomgått hela sina liv. Helt sjukt att det går så snabbt!! Så en blomma lever bara en dag men det kommer upp nya perfekta blommor nästa dag så inget att oroa sig för :D här kommer några snabbspolade klipp på blommornas utveckling. Vissa fanns inte i hela utvecklingen men jag tog dem bästa jag kunde hitta :)
 
Evening primrose- Oenothera biennis
 
"Moon Flower" - Ipomoea alba
 
"Four o'clocks flower" - Mirabillis jalapa
 
"Sun plant" - Portulaca
 
"Morning Glory" - Ipomoea
 
"Chicory" - Chicorium intybus
 
Jag tycker att det är så häftigt! :D
 
Om du vill läsa lite mer så klicka --> här!
 
Hot*life

KOMMENTARER:

  • Amanda [SPONTAN] säger:
    2014-02-08 | 17:34:38
    Bloggadress: http://spontan.blogg.se

    Läckra!

    Svar: :D
    Alinde

  • Johanna - A dream as a model ♥ säger:
    2014-02-08 | 19:46:12
    Bloggadress: http://jonza.blogg.se

    coola videos och fina blommor! :)

    Sv: Varsågod! Åhh tack så glad jag blir :D

    Svar: Taaackar! :D
    Alinde

  • C by Caroline ❤️ säger:
    2014-02-08 | 23:30:21
    Bloggadress: http://cbycaroline.blogg.se

    Sjukt häftiga! :)

    Svar: :D
    Alinde

Kommentera inlägget här: