Holdin' On To Life

längderna

Kategori: dagbok!?

För att inleda detta inlägget så hade jag tänkt att ställa en fråga. "Är du nöjd med din längd?". Om du är det så är det superbra men jag tror iaf att det är många som inte riktigt är nöjda. En av dem var jag (och iblan är det jag fortfarande).

I femman och sexa var jag bland de längsta (svårt att tro) men från den tiden till nu så växte dem andra i från mig. Nu är jag bland dem kortaste "i botten". Min längd hade aldrig varit ett problem för mig innan jag började 7:an då det var under den tiden som alla börjar växa om mig. Att jag var kortast var jobbigt. Vi skämtade mycket om längder (och gör fortfarande) och alla skulle hålla koll på hur långa dem andra var och vem som var kortast relativt längst.

Jag fann det här speciellt jobbigt eftersom att jag då var bland dem kortaste, kanske till och med den kortaste. Jag hade börjat fundera på olika sätt att "fixa" längden på. Olika tabletter man kunde ta, olika måltider och maträtter, AD-droppar, protein och så hade jag till och med pratat lite och fått höra lite om operation, vilket jag inte utförde.

Nu har jag slutat växa men jag har även insett att det inte bara är jag som är otacksam för min längd. Det är många andra i min närhet som också är det. Sådana personer som jag tyckte var perfekt långa och som jag inte trodde la en sekunds tanke på deras längd visades också vara missnöjda.


För någon vecka sedan pratade jag med en kille. Han är en såndan person som drar oerhört många skämt om längder. Det är inte ovanligt att man bli kallad för hobbit, dvärg eller får höra någon kommentar som "Nemen hej där var du. Såg dig inte där nere" medan han ställer sig på tå och sträcker lite extra på sig bara för att förtydliga budskapet.

Samma kille satt jag ensam med för några dagar sedan och lyssnade på när han berättade att han inte alls var nöjd med sin längd. Eller som han uttryckte det "jag hatar att vara så här lång. Man känner sig så stor!". Så kanske var det bara en mask han gömde sig bakom när han drog dem där skämten om att dem som var kortare än honom var FÖR korta. Tydligen så låg det en baktanke i det hela.

Nog med mina erfarenheter. Allmänt så är det längden som dem flesta är missnöjda med, enligt forskning. Men man måste tänka som så att människor är inte svartvita. Alla ser olika ut och allas längder är perfekta. Så om du ör en av dem många som inte ör nöjd med din längd så säger jag det sanna som någon sa till mig; "det är din längd som du passar perfekt i". Det är din Egna speciella längd och du ser perfekt ut i den!

Så le och var stolt när någon kommer fram och frågar hur lång du är!

Hot*life

KOMMENTARER:

  • Pelle säger:
    2014-02-09 | 18:06:23
    Bloggadress: http://pellespersonliga.blogg.se/

    En av de mängder av saker man inte kan påverka, är ju sin längd. Onödigt att skämta om någons höjd över havsytan. Alla är vi relativt små.

    Svar: Sant, väldigt väldigt sant :D :)
    Alinde

  • FrökenTV, bloggen om tv och film säger:
    2014-02-09 | 19:02:41
    Bloggadress: http://efji.blogg.se/

    jag är nöjd över min längd

    Svar: Skönt :)
    Alinde

  • sannas rum - DESIGNUTLOTTNING I BLOGGEN säger:
    2014-02-09 | 19:23:19
    Bloggadress: http://sannasrum.se

    Jag är nöjd med min längd, är 1,64 men nu ahr jag börjat träna så att min bredd ska passa med längden också, hihi ;D

    Just nu har jag en designutlottning i min blogg där man kan vinna en skräddarsydd design till sin egen blogg alldeles gratis såklart. Missa inte chansen att göra en rolig förändring nu till våren! Här hittar du länken: http://www.sannasrum.se/2014/01/designutlottning-5/

    Svar: Gött att höra med längden :)
    Alinde

  • EMELIECATRINE säger:
    2014-02-09 | 22:19:05
    Bloggadress: http://emeliecatrine.webblogg.se/

    Tack! =)

    Svar: Så lite så! :D roligt att hjälpa!! :D :D
    Alinde

Kommentera inlägget här: