Holdin' On To Life

HA...ha?

Kategori: dagbok!?

Någonsin hörttalas om skrattterapi? Om inte och om du orkar kan du läsa om det här
 
"Det är bra att skratta". Ja du tack men det har jag hört förut. På länken ovan så har dem gjort lite statistik om skratt och HUR det är bra. Dock kan jag inte säga att den sidan talar sanning till 100% tyvärr, så var lite kritiska men inte för kritiska. 

Ett av Mina tips till när man är sur är att le. Precis som det står i länken så kan hjärnan inte känna någon skillnad mellan ett 'falskt' leende och ett riktigt. Så, när man är sur kan man faktiskt lura hjärnan till viss del att man är glad. 

Anledningen till att jag uppmanar Dig till att le är den att jag i under dem senaste veckorna har sett allt för många surpuppor. Jag vet inte vad ni tycker men  när man ser någon sur eller se så blir man själv påverkad. Jag blir i alla fall på verkad av det räven då jag inte ens känner personen eller har något alls med det att göra. Det räcker med att någon på bussen pratar surt med någon i telefonen så kan jag gå från att vara superglad till att bli 'medel glad'. Kanske skratt terapi är något för dessa personer. 

Självklart är det helt okej att vara sur och sånt från och till. Men när det är någon som ofta är sur så kan man väl ändå försöka att någon av dem gångerna hålla humöret på en okej lever bland folk. Eller? 

Hot*life
Kommentera inlägget här: